Już nie tylko z Mielca do Dębicy, ale również do Padwi Narodowej można dostać się koleją. Od tygodnia na wyremontowanej trasie kursują pociągi osobowe Pol-Regio. Jest to możliwe dzięki zakończonej modernizacji torów z Mielca do Padwi Narodowej. Dziś podsumowano kolejny etap modernizacji mieleckiej kolei podczas specjalnego briefingu prasowego.  

Dla podróżnych powstały też nowe perony w Chorzelowie, w Tuszowie Narodowym i w Jaślanach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. reaktywowały kolejny odcinek podkarpackiej trasy, dzięki Inwestycji za 106 mln zł, realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.

Bardzo się cieszę z zakończenia modernizacji kolejnego etapu mieleckiej linii kolejowej w tym przypadku odcinka Mielec-Padew Narodowa. Obiecaliśmy przed laty mieszkańcom że przywrócimy połączenia kolejowe na tej trasie z resztą Polski i to się teraz dzieje. Bez wątpienia kolej zwiększa możliwości rozwojowe miasta i łączy leżące na tej trasie miejscowości a także strefy ekonomiczne. Ponadto dzięki dodatkowej inwestycji w postaci bezkolizyjnego skrzyżowania oraz wiaduktu w Mielcu uda się zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym w całym mieście. Bardzo dziękuje władzom PKP PLK oraz marszałkowi Władysławowi Ortylowi za konsekwentne wspieranie i realizowanie od lat tych wszystkich strategicznych dla rozwoju Mielca koncepcji. Te inwestycje pozwolą mieszkańcom w inny sposób przemieszczać się do pracy czy też w innych celach, ale nade wszystko to dla Mielca i powiatu szansa przyciągnięcie inwestorów. Unia bardzo mocno inwestuje w kolej i bardzo mocno w Europie inwestowane są pieniądze właśnie w remonty lub budowę linii kolejowych. To się wpisuje w tą logikę, aby ludzie poruszali się też transportem publicznym – powiedział europoseł Tomasz Poręba

We wrześniu ubiegłego toku przywrócono połączenie z Dębicy do Mielca. Teraz dodatkowy odcinek linii i cztery przystanki zwiększą dostęp do kolei. Przejazd na trasie z Mielca do Padwi zajmie ok.16 min., z Dębicy około 50 minut. Inwestycje, prowadzone przez PLK z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność komunikacyjną mieszkańców. Możliwy jest rozwój kolejowych przewozów towarowych. Kolej zapewnia lepsze połączenia do podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami.

Na odcinku Mielec – Padew wymieniono m.in. tory i rozjazdy oraz przebudowano 12 przejazdów kolejowo – drogowych. W Chorzelowie, w Tuszowie Narodowym i w Jaślanach przygotowano dla podróżnych nowe, wysokie perony, zapewniające wygodny dostęp do pociągów. Są tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Nowe obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Szerokie dojścia, zabezpieczone barierkami oraz ścieżki dotykowe, to istotne ułatwienia dla podróżnych niewidomych i niedowidzących. W ramach tego samego projektu w Mielcu przy ul. Sienkiewicza powstaje wiadukt drogowy nad linią i nad ulicą Sienkiewicza. Zastąpi on dwa przejazdy kolejowe co zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu i tzw. płytę. Montowana jest stalowa konstrukcja, budowane są zjazdy z obiektu. 

Zamykamy kolejny etap tej ważnej inwestycji. Od tygodnia możemy już jeździć pociągiem do Padwi Narodowej. Remont przebiegał bardzo szybko i sprawnie za co chciałem podziękować wykonawcy. Uruchomiliśmy pierwsze pociągi pasażerskie do Padwi, systematycznie będziemy zwiększać ofertę tak jak deklarowaliśmy przy otwarciu odcinka Mielec – Dębica. Jest to ważne również w kontekście rozwoju gospodarczego tego regionu. To nie koniec prac w tym zakresie. Trwa budowa wiaduktu nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu, który jest częścią tego projektu. Widzimy duże zainteresowanie mielczan tą budową. W Mielcu powstaje kolejne przejście podziemne. Następna inwestycja to linia Wola Baranowska – Padew. W przyszłym roku planowany jest przetarg na kolejną część modernizacji torów w kierunku Tarnobrzega. Trzeba też pamiętać, ze te inwestycje są możliwe dzięki Funduszom Europejskim. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tych epokowych dla tego regionu przedsięwzięć, przede wszystkim władzom PKP PLK o europosłowi Tomaszowi Porębie – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

źr. UMWP

Poprzedni artykuł27-latek odpowie za kradzież alkoholu
Następny artykułMateusz Prokopiak nowym rzecznikiem prasowym Stali Mielec